FRANCE

I augusti vecka 33 åkte jag och Paul till Frankrike för att hälsa på hans familj. Vi startade med att flyga till Bordeux där hans mormor och morfar kom och hämtade oss (måndag). Så himla trevligt! Vi bodde hemma hos dom i Rochefort fram tills på fredagen då vi åkte tåg till Paris och sedan till Troyes.

Under dom första dagarna strosade vi omkring i både Rochefort och La Rochelle, jag gillar båda "städerna" men det är lite mer liv i LR, där var vi en hel dag som vi fyllde med promenad i gamla stan, godaste lunchen i form av musslor, parishjul (kill me someone), churros och strålande väder. Varje kväll åt vi god middag med morföräldrarna och avslutade alltid med ost. Ena kvällen blev dock Paul dålig så det blev lite begränsningar efter det men vi hann ändå cykla omkring i stan och besöka stranden de kommande dagen. Är så tacksam över hans morföräldrar. Dom är så förstående och fantastiska. Extra mycket kärlek till hans mormor som alltid var redo med engelska lexikonet! ♥ Det var tråkigt att lämna dom men skönt också att få en liten stund med Paul och svenskan. Tåget till Paris tog två timmar, sov mest eftersom det gick så himla tidigt, bytet i Paris gick smidigt trots lite tunnelbana och att Paul inte mådde så bra. Tåget mot Troyes var hundra procent nervositet. Jag har aldrig träffat hans pappa eller hans syskon från den sidan förut. Paul var nog också lite nervös, tror det hade gått fyra år mellan deras möten.

Hans pappa hämtade upp oss på tågstationen och sedan blev det anka till lunch på väg till Brienne där dom bor (när dom väl är i Frankrike). De två och en halv följande dagarna fick jag nästan hjärnsläpp av att försöka hänga med i franskan och blev lätt bortglömd. Förstår det i och med att dom inte träffats på så länge. Vi träffade även hans farmor som bor väldigt nära i den pyttelilla byn. Kul att få se där Paul spenderat så mycket tid i sin barndom.

Efter en mentalt utmattande vecka så var det en fröjd att få komma hem på söndagen och höra svenska från alla håll och kanter! Det var en jättefin resa men oooooooj vad jag var trött i hjärnan. Längtar efter att få åka till Rochefort igen men det dröjer nog lite eftersom vi redan har två stycken inplanerade resor i höst/vinter. I november åker vi till Gran Canaria för att hänga lite med fammo och faffa och sen i december har jag bjudit Paul på en weekend till Budapest! Ska bli så mysigt med julmarknad, skridskor, opera och god mat.